vrijdag 3 oktober 2008

# 20 Muziek online

De laatste dagen ben ik een beetje aan het (af)spelen geweest met Last.FM. Ik denk dat ik me aardig kan vinden in de woorden van Nico Dijkshoorn. Het werkt allemaal goed, misschien zelfs wel een beetje te goed. Het klinkt misschien een beetje raar maar ik wil niet alleen maar goede muziek. Af en toe wil ik gewoon een kl.... plaat, des te meer kan ik weer genieten van het goede nummer erna. Ik hoef ook niet iedere dag goed weer. Voorlopig blijft mijn station gewoon Veronica. Wat me wel erg aanspreekt is de optie Similar Artists. Dat is een mooie kans om je muziekverzameling weer eens uit te breiden met nieuwe sterren. Dat is iets wat ik tegenwoordig wel mis helaas. Af en toe is er eens een lieve collega waar ik een Cd van leen maar daar blijft het wel een beetje bij. Das toch een groot verschil met vroeger. Ook ik ging met vrinden naar de stad en wat was er mooier dan samen met je maten met koptelefoon op de kop de ene na de andere LP te beluisteren. Mijn eerste singletje kocht ik trouwens op de markt in Zoutelande. Funny Funny van The Sweet, zulke dingen vergeet je niet.

15 opmerkingen:

Dietertje zei

Inderdaad op zaterdagmiddag de platenwinkel in. Mijn eerste single was van de toen populaire jongesgroep Les Poppys: verkochten tussen 1970 en 1980 in heel Europa bijna vijf miljoen singles met gezongen protesten tegen de oorlog in Vietnam, waarbij Non, non, rien a changé de grootste hit was.

Henk zei

Ik kocht meteen 2 singletjes: Free Electric Band van Abert Hammond en (We were all wounded at) Wounded Knee van Redbone. Vele lp's en enkele singletjes volgenden; ze staan nu maar te staan in de kast.

Alinda Mastenbroek zei

mmm mijn eerste single was er 1 die ik won met een prijsvraag op de radiozender flakkee haha. Lionel Richie.. Ik werd er in ieder geval niet vrolijker van!! ;o)

Anoniem zei

Eej Kees!

jaja daar was ik toch nog even!
Leuk stikkie eh je weer geschreven.
Mien eerste plaatje singeltje was van Phil Collins, in the air tonight.

en tonight oftewel nu gaen ik naer coldplay!

groetjes

davidovix zei

@ Dietertje DE Poppys, die had Tanja allemaal. Af en toe bij de pinkstergemeente worden die nummers nog luidkeels meegezongen door de dames

@ Henk We were all wounded en Free Electric Band. Top jeugdsentiment, Ik durf er om te wedden dat jij See me feel me van de Who ook had staan in je singlekistje !!

@ Ali en Fietsfreak. Minder jeugdsentiment. Hier slaat de generatiekloof keihard toe. Nee hoor, staan bij mij nog ergens op cassette (was dat???)

Gr
Kees

Manu's Blog zei

Je zult het niet geloven maar mijn eerste single was Je t'aime moi non plus van Jane Birkin & Serge Gainsbourg. In die tijd had ik nog geen idee wat het betekende en waar het over ging maar ik vond de muziek facinerend. Het was natuurlijk ook een "zwemplaat" en dat is altijd handig als je niet zo goed kan dansen. Goede herinneringen aan. Heb het nog eens op YouTube beluisterd.

Manu

davidovix zei

Heey Manu

Aaan dit plaatje heb ik ook nog hele fijne herinneringen en het doet me denken aan de klasseavonden vroeger !!! Zoals ik al zei had dit plaatje bij ons een andere naam maar op dit zeer fatsoenlijke blog lijkt me dit niet wijs dit nu te noemen. Tip, het had te maken met King !!!

Gr
Kees

Unknown zei

Mijn allerseerste singeltje was Rieki, Wieki en de Biotexbus of zoiets, het zat in ieder geval gratis bij een pak waspoeder en ik heb het grijs gedraaid.

Henk zei

@Janette: Saperdejosio! Die had ik ook! Geweldig!

Ook op Youtube en deze ook.

Unknown zei

Henk, ik heb hem nog steeds (moet ik wel even zoeken, maar ik kwam hem laatst nog tegen). Saperdijosio, kom je gezellig een keertje luisteren?

Henk zei

@Janette: goed plan: misschien met wat Golden Wonderchips en 3es champagnepils erbij?

Unknown zei

Dat is een uitstekend idee. Ook pretletters en shandy (of is dat dan weer hetzelfde als champagnepils?) However, ik ga mijn pickup meteen van zolder halen.

davidovix zei

Janette en Henk

Shandy (BRRRRR) en 3es Gazeusse champagnepils met beugeldop. Ik zie de flessen nog voor me, ruik en proef ze bijna nog. Je had rood en bruin (lekker) en hele smerige gele.

Gr
KEes

Unknown zei

Daarnaast had je ook nog een blauwe maandag SNOR!! Volgens de reclamespot kreeg je bij elke slok een reusachtige witte snor boven je lip, maar hoeveel mijn broer en ik daar ook van dronken, zelfs een lullig snorstreepje kregen we niet voor elkaar.Waardeloos.

De Eeuwige Bron zei

Wat een heerlijk jeugdsentiment. De Who, Phil Collins en de Gazeuse :-)