vrijdag 17 oktober 2008

# 22 Bibliotheek 2.0

Verandering, steeds meer en steeds sneller. Van studiezaal A waar je niet mocht praten (echt waar), tot een instructielokaal vol met gamers. Dat is geen verschil, dat is een wereld van verschil. En we moeten mee, we hebben geen keus, stilstand is achteruitgang. Na het lezen van het manifest van Laura Cohen moest ik toch nog even slikken. Of ik dat ooit ga redden weet ik niet.Volgens mij moet de ideale bibliothecaris 2.0 echt nog geboren worden. Gelukkig begint de bibliotheekwereld te beseffen dat er iets moet gebeuren. Vakbladen staan vol met bibliotheek 2.0, en ook bibliotheek2o.ning.com had in een mum van tijd meer dan 1000 leden. Ik denk dat we ook met de werving van nieuw personeel hier rekening mee moeten gaan houden. We hebben langzamerhand misschien zelfs wel te veel mensen met verstand van boeken. Er is dringend behoefte aan mensen met verstand van andere (23) dingen. Nieuw vers bloed mot er komme !!!

3 opmerkingen:

Harlekineke zei

Ja, Inderdaad nieuw vers bloed, dat moeten we krijgen. We zijn allemaal al veel te oud voor Bibliotheek 2.0.
Al las ik ergens dat hou ouder je nog bezig bent met internet, hoe slimmer je nog weer wordt. Dus misschien beleven we ook nog wel Bibliotheek 3.0, 4.0, ...

Manu's Blog zei

Vers bloed,

Misschien willen sommige "oudjes" dan wel een baantje bij personeelszaken om het nieuwe personeel aan te nemen. Niets voor jou??

Manu

davidovix zei

MET ALLE PLEZIER !!!!!!!