dinsdag 2 september 2008

# 15 Podcasts

Podcasts, streaming radio de tijd vliegt. Nauwelijks 4 jaar geleden stond Edje zijn ouwerwetse kermisradio hier nog in de vensterbank en samen met Johan maakten we van een snoertje een antenne die naar buiten hing. We hadden geluk dat Cool FM hier vlakbij een zender had en alleen die zender konden we aardig ontvangen. Wat een verschil met tegenwoordig. Computer en boxen aan, even een klik op Nederland FM en zo ongeveer alle zenders zijn te horen. Het bleek zelfs mogelijk om een beetje stiekum heel af en toe even naar de Olympische spelen te loeren. Hup Anky !!!! Ik heb nog twijfels of ik i-tunes moet downloaden. Eerlijk gezegd is mijn computer na de start van onze cursus er zeker niet sneller op geworden. Hebben andere die ervaring ook ?
Wel RSS feed genomen op Radiocast en Gespod. Verder kwam ik er achter dat ook de Startpagina een dochterpagina heeft met Podcasts. Er zit wel duidelijk verschil hoe ze aangeboden worden. Soms gaat het heel makkelijk maar andere keren kost het toch meer moeite het fragment aan de praat te krijgen. Wat dat betreft vind ik de site van DOK Delft heel gebruikers vriendelijk.

Geen opmerkingen: