donderdag 28 augustus 2008

# 14 Instant Messaging

Instant Messaging hebben we behoorlijk uitgebreid behandeld in de cursus Digitaal Inlichtingenwerk van Marina. Je kunt het verfoeien of onzin vinden maar voor mij is 1 ding duidelijk, we kunnen er niet omheen. Wie daar twijfels over heeft mag bij mij boven komen kijken. Daar staan regelmatig meer dan 5 schermen over elkaar heen te flikkeren met bijbehorende toeters en bellen. Best knap hoe ze het allemaal doen en bij ons vaak een reden om 5 minuten later naar bed te kunnen. Pa, ik kan toch niet zomaar afsluiten !!!!!! Op het werk gebruiken we nu een paar maanden de meebochat. In principe iedere dag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00. Daar wordt nog niet zoveel gebruik van gemaakt. Wat mij betreft is dat niet zo raar of verontrustend. Chatten doe je toch gewoon met je vrienden !!! Ik zie de chat meer als een vervanging van de telefoon met vragen als : heeft u dit boek of wat zijn de openingstijden? Om eens te kijken hoe dat in andere landen gaat heb ik eens een poging gedaan daar mee in contact te komen via hun chatfunctie. Helaas waren de bibliotheken van Cheltenham en Exeter offline. Ondanks wat uren tijdsverschil bleek Albert van de Indiana University wel online. "Hello" en gelukkig na een poosje kwam er antwoord. Goede oefening om mijn Engels weer wat op te halen. Zij hebben meestal een stuk of 5 klanten per dag en de meeste serieus. In examentijden vaak meer. Wat wel grappig was dat hij nog excuses maakte dat het af en toe iets te lang duurde voor hij antwoord gaf. Hij bleek aan de balie te zitten en het was daar volgens hem behoorlijk hectisch. Chatten aan de balie blijkt ook daar geen ideale situtatie te zijn. Al met al is het natuurlijk wel heel leuk dat je even hebt zitten kletsen met een collega aan de andere kant van de wereld.

Thanks Albert, Bye Bye, Kees from Holland

4 opmerkingen:

Marleen zei

Inspirerende fietstochtjes heb jij... :-)

davidovix zei

Hi Marleen

Inderdaad toch en dat 2 x een half uur per dag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker niet dan wel aan mijn werk denk maar zo af en toe kom ik er niet onderuit. Kop een beetje leegmaken is vaker het geval !!!
Ga nu fietsen !!!
Gr
Kees

Alinda Mastenbroek zei

Leuk blogje kees. Leuk dat je ook geprobeerd met het buutenland te chatten en dat het ook lukt. haha
Cewl!!!

Deedee zei

Ik mag graag gebruik van de chat voor m'n werk.
Je krijgt snel antwoord.
Ik heb vrijdag 5 bibliotheken via e-mail benaderd maar heb nu woensdag nog maar 2 reacties.