dinsdag 12 augustus 2008

# 10/11 Social bookmarking en Wiki's

Na een heerlijke vakantie in Toscane aan de slag met ding 10 en 11. Allereerst op mijn blog de diavoorstelling van de Cotswold vervangen door Toscane. Helaas werkt het volgens collega Julia via Firefox niet helemaal perfect. Na de vakantie ben ik eerst begonnen om te kijken wat iedereen gedaan heeft met de cursus 23 dingen en al de reacties te lezen want dat is natuurlijk het leuke als je zelf een beetje achter loopt. Prachtig om te lezen hoe verschillend iedereen met onze cursus omgaat. De ene doet het allemaal wat vluchtig en andere collega's storten zich volledige in het diepe. Allemaal verschillende mensen, het lijkt waarachtig het echte leven wel. Zelf zit ik er denk ik een beetje tussen in. De eerste reden is vrij simpel, namelijk tijdgebrek. Ik denk dat ik een rijkelijk gevuld sociaal leven heb. De voetbalactiviteiten van De Meeuwen zijn weer begonnen en ik ben weer leider van de C1 waarin mijn zoon voetbalt. Wij voetballen dit jaar behoorlijk hoog dus dat betekent dat we zo ongeveer om de 14 dagen richting Brabant mogen en dan is de zaterdag een heel eind gevuld. Ook werd er voor de woensdagavond nog een trainer gezocht voor de C2 en daar was natuurlijk niemand voor te vinden. Dus op woensdag werken tot 18.00, snel naar huis, eten en als een speer richting trainingsveld. Dan ben ik ook nog een liefhebber van de edele biljartsport dus regelmatig vertoef ik in Cafe Boone. Voor lezen heb ik helaas ook te weinig tijd maar wel probeer ik iedere dag onze regionale krant de PZC door te spitten. Zelfs na drie weken vakantie wordt de stapel uitgebreid bekeken. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige Zeeuwen die de rouwadvertenties overslaat maar de almanak wordt nooit vergeten. In een stoute bui stuur ik er ook wel eens een op en als die dan geplaatst wordt is dat zeker leuk. Vloeiend Duits hangt nu tussen andere krantenknipsels op het prikbord. De tweede reden is dat ik een echt buitenmens mens en dat waarschijnlijk ook altijd zal blijven. Ik fiets 2 keer per dag 10 kilometer naar mijn werk en geniet daar nog altijd veel meer van dan het werken op een PC. Ook zijn er rond deze tijd overal op de Walcherse dorpen vele bruisende activiteiten waar ik graag mijn gezicht laat zien. Een tip die ik iedereen mee wil geven is de Solexrace in Beekeu op zaterdag 23 augustus. Dat is een prachtig festijn wat eigenlijk niemand mag missen. Toch wil ik wel heel graag weten welke ontwikkelingen er allemaal gebeuren met het gebruik van de computer en dat is het mooie van deze cursus die we volgen. Om de prachtige woorden van Manu nog maar eens te gebruiken, dit bijtje proeft echt wel honing. Aan de slag dus maar met Social bookmarking en Del.icio.us. Misschien ben ik een van de weinige maar ik durf gerust te zeggen dat mijn booksmarks keurig geordend zitten in mappen en ik ze ook regelmatig opschoon. Om toch wat te oefenen heb ik me toch aangemeld bij Delicious en wat gespeeld met favorieten uit mijn map bibliotheek. Ook heb ik de "Delicous toevoegknop"geinstalleerd en ik moet zeggen, op deze manier voeg je wel erg makkelijk bookmarks toe aan je account. Verder is natuurlijk het grote voordeel dat je favorieten niet meer gebonden zijn aan je eigen PC. Ook wat rondgesnuffeld in de wereld der Wiki's. Wikepedia kende ik natuurlijk al maar ik wist eerlijk gezegd niet dat jezelf zo makkelijk allerlei dingen toe kan voegen. Ik kan me voorstellen dat op deze eigenlijk simpele manier veel mensen hier gebruik van maken. Ik ben zelf een blauwe maandag bezig geweest met HTML maar dat viel eerlijk gezegd nog niet zo mee. Nu op zoek naar mijn zeefje en schepjes en dan kan ik lekker gaan spelen in zandbak van 23 dingen.

6 opmerkingen:

davidovix zei

Heey Henk

Goed gezien !!!!! Inderdaad erg leuk en mocht je er nog eens komen dan moet je zeker fietsen huren. Dat is prachtig, dan kun je zo over de stadswallen rijden, heel erg leuk !!!!

Gr
Kees

Marleen zei

Leuk om te lezen Kees! Dat de diavoorstelling het beeld uit loopt met FF is wel vaag inderdaad... :-)

Julia zei

Wat een stuk Kees! Dacht komt nooit meer een eind aan ;)

Leuk verhaal, ben benieuwd wat je als Zeeuwse Favoriet gaat toevoegen!

BirdBlok zei

Leuk stuk Kees. Spelen in de Zandbak lijkt mij ook echt iets voor jou. Je kent alles kwijt over Zeeland, heerlijk! En bedankt voor de foto's van Toscane, zo wordt de zin des te groter. Nog een weekje.....
Birdy

(Ps: jammer he, van Marleen.....?)

Harlekineke zei

Hallo Kees,

Leuk stuk. Ook die almanak liet me (weer) in de lach schieten. Die vond ik toen ik hem in de PZC las al heel leuk, en nu ik weet dat die van jouw komt nog leuker. Vroeger op de TBZ werkte daar een tijdje de vrouw van de almanakredacteur. Dan kwam je soms ook zomaar je eigen vakantiebloopers tegen. En nog bedankt voor je vakantiewensen. Sterkte met de rug. Vooral in die zandbak goed oppassen. Groetjes Ineke

Unknown zei

Ja gaat als een raket! Mooi man!