woensdag 17 september 2008

# 16 You Tube

Toen ik vorige week thuis de trap op liep hoorde ik een bekend gebral. Het leek verdacht veel op geluiden die je normaal hoort in ons plaatselijke horecaetablissement. Dat bleek te kloppen want Robin was een beetje aan het spelen met You Tube en had als zoekterm "Meliskerke" ingevoerd, en dan komen er dus ook zulk soort filmpjes te voorschijn van brallende en lallende Meliskerkenaren. Wel leuk natuurlijk om een keertje te bekijken maar veel niveau heeft het allemaal niet. Dat is denk ik ook mijn belangrijkste conclusie na een beetje rond te hebben gekeken op You Tube en nog wat andere sites. Best leuk om te kijken, soms zelfs heel erg leuk,maar ik denk dat we er als bibliotheek nog niet zo veel mee kunnen of moeten. Ook nog even gezocht op Zeeuwse Bibliotheek maar zoals Beatrijs al schreef komt er niet zo heel veel boven water. Volgens mij wordt bijna alleen op de wetenschapsdag de camera gehanteerd. Misschien moeten we toch eens wat vaker met een camera rondlopen. Dan krijg je natuurlijk gelijk de vraag, wie gaat dat doen? We hebben wel een vaste fotograaf in de bibliotheek maar helaas nog geen cameraman. Ach, Who Cares, als de ontwikkelingen met de mobiele telefoon zo doorgaan hebben we die ook niet meer nodig.

2 opmerkingen:

Dietertje zei

Toch heb ik Youtube afgelopen vrijdag voor het inlichtingenwerk aan de balie gebruikt. Er kwam een docente van de RA en had voor een college de video of dvd Class divided nodig. Deze was in geen enkele bibliotheek in Nederland aanwezig. Ben toen via google gaan kijken voor meer informatie en wat schets onze verbazing: bij de eerste treffers komt er een filmpje van Youtube te voorschijn.
Het ging om ongeveer 6 minuten. Ik dacht dat het een stukje eruit was, maar die docente was helemaal blij, want dit was precies wat ze zocht, want het bleek geen lange dvd te zijn, maar een kort fragment.

davidovix zei

Hoi Beatrijs

Prachtig toch !!! Waarschijnlijk moet er dus toch af en toe een knop om aan de balie. Goed om te weten dus. Weer wat geleerd !!!!

Gr
Kees