dinsdag 11 november 2008

Oranjezon

Even een tip voor vroege vogels en liefhebbers van wild. Ga een keer vroeg uit bed en zorg dat je net voor zonsopkomst in het watergebied bij Oranjezon bent. Bijna 100 procent garantie dat je of een ree of damherten kunt zien, echt fantastisch !!!! Over damherten gesproken. Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen stuur ik wel eens een almanakje in. Vorige week deze ingestuurd maar ik weet niet of het een succes is deze keer. Iemand die het gelezen had snapte hem niet helaas. Je moet wel weten dat Sijbrands wereldkampioen dammen was natuurlijk. Ben benieuwd of jullie um snappen, ahum. Ik hoor het wel !!!

DAMHERT

Alweer enige tijd geleden was Ton Sijbrands te gast bij de familie Blaas in de buurt van Oostkapelle. Daar is de wildstand tegenwoordig zeer behoorlijk.
In alle vroegte zag hij daar toen iets bewegen. Heel veel pech voor Ton, want het was geen Damhert maar een Ree.

11 opmerkingen:

davidovix zei

Hoi Henk

Waar staat die grafsteen ergens of kom j er langs met een wandeling (welke kleur) en is daar nog een verhaal aan verbonden. Zulke dingen spreken met altijd aan !!!

Gr
kees

BirdBlok zei

Dat is een mooi plaatje Kees! Staat al jaren op mijn verlanglijstje. Een ochtendwandeling in Oranje zon. Roof is helaas niet zo'n vroege Vogel. Misschien nu ze weet dat je deze plaatjes kunt schieten... Volgende week moet mijn topweek worden, wie weet.
Dank dus voor je post en voor je kaart in de bus ;)
Birdy

Marleen zei

Klinkt heerlijk. Ik ben ook geen vroege vogel maar dit is te mooi... ga je mee Bird?

BirdBlok zei

Met z'n tweetjes Bimmie? ;)
Zonder gekkigheid. Ik zou het echt graag een keer willen meemaken. Volgende week of volgend weekend zou ik dat echt best willen. Misschien willen Kees en Henk ook mee en kunnen ze onze gids zijn. En wie weet welke bloggers deze ervaring met ons willen delen? Volgende week word ik volgens de prognoses steeds fitter, dus wat mij betreft....
Als die herten dan maar niet schrikken van een kaal kuiken :)
Birdy

Marleen zei

Deal Birdy! Zal ik het vragen hier dan?

Enne, sommige kuikens behoeven geen veren om mooi te zijn he...

Manu's Blog zei

Ze zijn ook gewoon 's middags te bewonderen. Vorige week woensdag rond het eind van de middag eerst twee damherten en twee reetjes gezien en een kwartier later nog een keer een damhert. Dus gewoon lekker uitslapen en een middag wandelingetje en als je geluk hebt kun je ook nog een middagdutje doen, kun je ze helemaal fris bekijken, die beesies

Manu

davidovix zei

Collega's

Wat een leuke reacties allemaal en we moeten maar even zien of we saam iets kunnen regelen. Ik zal binnenkort ook nog een keertje samen met Robin moeten en schoonmoeders want die vinden het ook prachtig !!! Laat jullie zeker niet weerhouden verder want het is zeer de moeite waard. Je ziet ze inderdaad ook overdag maar de meeste kans is toch echt des ochtends vroeg. Leuk geprobeerd Manu maar je zal toch vroep op moeten hiep hoi!!!! Neem een fototoestel mee in elk geval en Birdy, ik hoop dat je snel fitter bent zodat je mee kan !!!!!

Gr
Boswachter Davidovix

BirdBlok zei

Boswachter Kees, jouw post gaat ervoor zorgen dat er een paar collega's in alle vroegte (mijn voorkeur gaat uit naar de ochtend, want het wordt vast speciaal: met bloggers herten spotten en de ochtend maakt het nog specialer wat mij betreft) samen naar Onranje zon afreizen...

Bimmie, pols jij wie er mee wil? En als Roof wil, mag ze dan ook mee? Wij hebben in elk geval een auto. Ik voel me echt met de dag fitter worden. Dus wil graag de ervaring meebeleven. Ik kan vanaf maandag iedere dag en ook in het weekend. Het liefst dan in het volgende....

Wauw!
Birdy

Marleen zei

@Henk en Maringe: Goed plan! we mailen nog wel even hoe wat, ok?

Alinda Mastenbroek zei

Haha cool! lijkt me ook wel leuk en ik weet er nog wel ééntje die dit helemaal fantastisch zou vinden!

groet,
ali

davidovix zei

Collega's

Ik krijg opeens een fantastisch idee voor ons jaarlijkse afdelingsuitje!!! Het zal alleen iets eerder beginnen dan normaal !!!!!

gr
kees